14.04.2022
3 vprašanja, ki jih naročniki lahko zastavijo za zagotovitev nemotene gradnje
S toliko različnimi deli in procesi na gradbišču in okoli njega – dostavami, delovnimi ekipami, težko strojno/gradbeno opremo in ostalim – so povsod priložnosti, da lahko en vidik dela vpliva na vsak drugi del operacij gradnje. Gradbena podjetja in izvajalci gradbenih del morajo zato kar težko in utečeno delati, da se vse izvrši v dogovorjenem roku. Zagotavljanje zaključka gradbenega projekta po urniku, nespremenjen proračun, vrhunsko izveden projekt – ni majhno delo. In to še z različnimi gospodarskimi in družbenimi pritiski, ki jih je treba upoštevati (predvsem v času pandemije COVID-19).
“Opravili smo raziskave, ki kažejo, da so najuspešnejši projekti tisti z zelo angažiranim lastnikom v celotnem projektu,” je dejal Moawia Abdelkarim, eden od vodilnih direktorjev v operativi pri podjetju DPR Gradnje. “Mislimo, da obstajajo vprašanja, ki jih stranke lahko postavijo tudi, ko se ekipa že mobilizira in skozi celotno delo. Ta vprašanja lahko prispevajo k rezultatom, ki povečajo možnost oz. najboljši položaj gradbene ekipe za uspeh.”
1.) KDO KAJ DELA IN KDO VSE JE VPLETEN V GRADBENI NAČRT?
Pogosto želijo stranke dobiti konkurenčne ponudbe za skoraj vsak obseg dela, tako si zagotovijo, da so dobile “najboljšo” ponudbo.
»Ena stvar, za katero si prizadevamo, je pokazati vrednost, ki jo lahko prinesejo naše samozaposlene delovne ekipe,« pravi Angie Weyant, vodja nacionalne obrtne službe DPR. “Zanašamo se na podizvajalske poslovne partnerje na skoraj vsakem projektu za različne stvari. Ko gre za kritično situacijo, pa želimo, da naše stranke vedo, da imajo priložnost za najem usposobljene delovne sile DPR za opravljanje večine dela. Če imamo te vire v hiši, lahko odstranimo tiste nepredvidljive neznanke in morebitne motnje.”
Poleg tega bi morale stranke pri elementih, kot so podizvajalci, preučiti, kdaj je mogoče te partnerje pripeljati za mizo in si prizadevati za zagotovitev, da so plačila za nemoteno delo pravočasna.
“Ko se podizvajalci, zlasti manjša ali rastoča certificirana podjetja, zanašajo na sredstva za načrtovanje, nimajo zmogljivosti, da bi čakali na delo za prejemanje plačila,” je opazila Weyant. “Nekateri kupci se na sestankih načrtovanja del sprašujejo, kaj plačujejo, in pomembno jim je videti vrednost, ki je pridobljena s tem.”
2.) SMO USKLAJENI GLEDE NAPREDKA GRADBENEGA PROJEKTA?
Ena od mnogih “radosti” dela po gradbiščih je, da je vsak dan videti drugačen. “Napredek” se zdi nekaj, kar se lahko intuitivno vidi. DPR-jev Kevin Britt, ki vodi prizadevanja podjetja za načrtovanje proizvodnje (PSPP), vidi stvari v smislu potovanja po cesti.
“Recimo, da bi se radi peljali na pot iz San Diega v Boston,” je dejal. »Dovolj enostavno je reči, da je načrt vožnja od začetka (San Diego) do konca (Boston) v nekem določenem času. A se boste kje ustavili? Če je tako, kje in kdaj? Kako je to videti in kaj to pomeni za vaše potovanje? Koraki na poti so tisto, kar naredi potovanje, ne sama destinacija.”
Britt priporoča, da bi večji poudarek moral biti na usklajevanju ter na prednostnih nalogah, ciljih, tveganjih, priložnostih in kakovostnih pričakovanjih, povezanih z mejniki celotnega projekta.
“S sodelovanjem bi morali partnerji projekta začeti svoje delo zgodaj, razumeti želene rezultate in pustiti, da se določijo pravi mejniki in se jasno opredelijo, kaj ti so in kaj niso. Tako lahko daš prednost temu, kar se mora zgoditi za vse ključne mejnike, ne samo za končne,” je dejal Britt. “Ne gre samo za sestavo začetnega urnika in načrta. Tako kot športna ekipa, ki se prilagaja načinu odvijanja igre, je pomembno, da oblikovalci, inženirji, drugi poslovni partnerji in stranke proaktivno sodelujejo v tekočih razpravah in so pripravljeni sodelovati, ko se pogoji, ki so se sprva predpostavljali, spremenijo v času življenjskega cikla projekta.”
Britt to sodelovanje vidi kot ključno za ustvarjanje sistema za pravočasno odločanje projektnih skupin. Dobra novica je, da je na splošno na voljo dovolj kakovostnih podatkov, da se odločitve sprejemajo v različnih projektnih fazah in jih uporabljajo na pomenske načine.
3.) SMO RES VITKI IN UČINKOVITI (V SMISLU PROCESOV/DELA)?
DPR-jev Cory Hackler je eden od strokovnjakov podjetja Lean. Videl je, kako dobronamerni so odjemalci, zavezani zmanjšanju odpadkov v procesu gradnje, da bi to vprašanje preveč poenostavili.
“Vedno je veliko osredotočenosti na upravljanje virov, kar v bistvu pomeni, da je vsaka oseba popolnoma izkoriščena in zaposlena,” je dejal Hackler.
“V gradbeništvu osredotočenost ohraniti vsako osebo s polno zmogljivostjo na koncu pomeni, da ljudje (kot gasilci) ugašajo požare levo in desno,” je dejal Hackler. “Vprašanje je glede dostave, saj delavci ne morejo delati ničesar drugega, kot da vsak dan delujejo kot gasilci. Dostava vpliva na potek dela na gradbišču. Preusmeriti se moramo na ekipe, osredotočene na učinkovitost celotnega poteka dela, od načrtovanja do zaključka.”
To pomeni priložnosti za vsako osebo na kraju samem, od vodje projektov do nadzornikov in delovnih ekip. Podobno kot analogija s potovanjem po državah morajo ekipe razumeti podrobnosti korakov na poti.
“Za potovanje po cesti bi moral naš načrt vključiti naloge pred odhodom iz hiše, pakiranje in kaj bomo morda morali prinesti,” je dejal Hackler. “Potem so na poti še razna ustavljanja za obroke, morebitni stranski izleti in končno predviden čas prihoda, da lahko ljudje načrtujejo čas in dan, ko se boste končno prikazali.”
Tako je tu upravljanje gradnje, ki je dovolj okretno, da se prilagodi spremembam in mejnikom in, končno, dokonča gradbeni projekt. Sposobnost dodatnih virov, ko nekaj ne gre po načrtih, lahko doprinese k reševanju težav (zlasti pri sodelovanju), da se to vprašanje ublaži, in da ne bi drastično vplivalo na druga področja dela.
“Trenutno je veliko nepredvidenih dejavnikov, ki lahko pretresejo še tako dobro premišljen in pripravljen načrt,” pravi Hackler. “Kaj če pride do motenj na koncu dobavne verige v smislu dostave ali izdelave? Tradicionalni sistem, ki temelji na upravljanju virov, se tam hitro razčleni. Upravljanje pretoka se osredotoča na ohranitev gibanja dela; imajo ekipo, ki se lahko hitro odzove na odpravljanje težav in ki prinaša hitrejši izid z manj motnjami v preostalem delu.”
BITI ZAVZET IN POVEZAN JE KLJUČ
“Gradnja nikoli ne bo v smislu ‘nastaviš in pozabiš’,” je dejal Abdelkarim. “Vzvodni podatki, upravljanje virov na pravi način in še več niso samo orodja za predmobilizacijo. To so stvari, ki jih je treba narediti v celotnem življenjskem ciklu projekta.”
S spodbujanjem kulture skupinskega sodelovanja lahko stranke določijo “ritem” za življenje projekta in igrajo ključno vlogo pri končnemu uspehu projekta.
“Vsakdo ima interes za najboljši končni izid,” je dejal Abdelkarim. “Zato bi morali imeti vsi interes za sodelovanje v celotnem projektu, da bi zagotovili uskladitev, ki bo omogočila končni uspeh.”
Vir članka:
Dpr.com