27.10.2021
Novi standardi pospešujejo trend varnosti pri delu na višini
Novi predpisi skupine CSA in ANSI (Ameriški nacionalni inštitut za standarde) so pospešili prehod k visokotehnološkim varnostnim funkcijam v dvigalih.
Lani je novi standard oblikovanja ANSI A92.20 uvedel stroge varnostne zahteve za mobilne dvignjene delovne platforme (MEWP). Kategorija MEWP, uradno imenovana zračne delovne ploščadi (AWP), vključuje zgibna in teleskopska dvigala.
“Prenovljeni standardi ANSI/CSA zahtevajo, da so nova dvigala in škarjaste dvižne ploščadi opremljene s tehnologijo zaznavanja obremenitve in nagiba, ki zagotovijo, da operaterji ostanejo v mejah zmogljivosti stroja,” pravi Jennifer Stiansen, direktorica trženja pri JLG. Industry.
Senzorji obremenitve merijo skupno težo upravljavcev in same opreme na dvižni ploščadi. Ko teža platforme preseže določeno mejo, se oglasi alarm. V nekaterih primerih se delovanje stroja samodejno tudi izklopi.
Sistemi za zaznavanje obremenitve na dvigalih JLG so tako občutljivi, da lahko zaznajo, ko je nek predmet (njegova teža) odstranjen s ploščadi. Če se teža platforme vrne na svojo nazivno nosilnost, se bodo strojne operacije nadaljevale “brez potrebe po ponovnem umerjanju stroja,” pravi Stiansen.
Da bi izpolnili nove zahteve, je podjetje Genie (njihova blagovna znamka Terex) pred kratkim objavilo, da bodo vsa njegova prihajajoča zgibna in teleskopska dvigala opremljena s senzorji obremenitve platforme.
“Oprema s sistemom za zaznavanje obremenitve bo spremljala težo na delovni platformi in onemogočila funkcionalnost, če je nazivna zmogljivost ogrodja presežena,” v blogu podjetja poudarja Sean Larin, produktni vodja pri podjetju Genie.
Standardi ANSI vplivajo tudi na sisteme zaznavanja nagiba
»Stroji, ki so prej lahko delovali samo na ravnih površinah, se zdaj lahko uporabljajo na pobočjih, vendar morajo imeti alarm in izklop senzorja nagiba. Sistem bo onemogočil funkcije ogrodja in pogona, če naklon preseže svojo varno(stno) mejo,« pojasnjujejo pri podjetju JLG.
Proizvajalec Skyjack opremlja svoja dvigala z električnim sekundarnim zaščitnim sistemom (SGE), ki vsebuje zmožnost zaznavanja nagiba in ukaz “stop” za nujne primere. SGE je standardna oprema za zgibne in teleskopske roke Skyjack.
“Namen te funkcije je preprečiti neprostovoljno delovanje,” pravi Ian McGregor, direktor inženiringa pri Skyjacku. »Ko pritisnete tipko STOP, občutljiv senzor takoj ustavi vse funkcije, sproži sireno in utripati začne lučka. Motor se bo ustavil in prekinil vse običajne funkcije do ponastavitve. Komande za spuščanje v sili je še vedno mogoče upravljati, da se ploščad in delavec varno spustita na tla,” še dodaja Ian.
Zaradi novih pravil ANSI/CSA se je podjetje Genie odločilo prilagoditi svoj obstoječi sistem zaznavanja terena, ki med drugimi dejavniki spremlja tudi nagib.
»Ogrodja pri dvižnih platformah Genie bodo zdaj opremljena tudi s senzorjem kota šasije stroja, ki meri kot ali nagib šasije stroja med delovanjem. Ko stroj dela na pobočju, če doseže ali preseže nazivni kot nagiba ogrodja, se alarm takoj oglasi, da opozori operaterja stroja. Ta zvočni alarm pomeni, da je stroj dosegel mejo za aktiviranje senzorja nagiba – ali z drugimi besedami, da je nosilec presegel varno mejo kota nagiba,« razlaga Larin.
Tudi dvigala podjetja JLG imajo tehnologijo zaznavanja nagiba. Ko se zazna prekomerno nagibanje stroja, je funkcionalnost dviga ogrodja omejena na tisto delovno območje, ki je potrebno za vrnitev stroja znotraj dovoljenega delovnega območja.
Ko upravljavci spet dosežejo nek varen nivo naklona površine, lahko ponovno prestavijo ogrodje dvigala na potrebno delovno območje, da dokončajo delo v okviru nazivne obremenitve in tolerance naklona stroja.
JLG izdeluje tudi samoprilagoditvena dvigala, kot je model JLG 670SJ. Takšna ogrodja se ponašajo s tehnologijo, ki je zasnovana tako, da prilagodi šasijo stroja glede na razmere tal in ne obratno. “S samoprilagoditveno tehnologijo je stroj zasnovan tako, da se nenehno in samodejno izravnava na pobočjih do 10 stopinj, tudi pri sami vožnji dvigala, ko je le-to na višini,” pravi Stiansen.
Samoprilagoditvena funkcija zmanjša gibanje ploščadi med vožnjo za dodatno varnost in udobje operaterja.
Drugi varnostni elementi, ki zagotavljajo večjo produktivnost in varnost pri delu na višini
Novo teleskopsko dvigalo 2100SJ ponuja tudi druge varnostne elemente, vključno z odstranljivo daljinsko upravljalno ploščo, ki operaterju omogoča, da stoji na varni razdalji od dvigala pri nakladanju in razkladanju tovora.
Model 2100SJ se ponaša tudi s patentiranim sekundarnim krmilnikom, ki operaterju omogoča več svobode pri premikanju po platformi med manevriranjem na določen položaj. Ta funkcija omogoča natančnejše pozicioniranje, kar povečuje produktivnost in varnost pri delu na višini v bližini “občutljivih” fasad, kot je recimo steklo.
Vsa dvigala imajo standardno alarme za gibanje pogona in pnevmatike, ki so iz pene.
Pričakujte, da bo v prihodnosti telematika postala pogostejša pri teleskopskih in zgibnih dvigalih
Skyjack, na primer, ponuja telematski sistem, imenovan ELEVATE, ki zazna preobremenitve in težave z motorjem, medtem ko operaterju zagotavlja podatke o “zdravju baterije/motorja”, napakah v delovanju…
Ker proizvajalci hitijo, da bi izpolnjevali varnostne standarde ANSI in CSA, za upravljavce dvigala še vedno veljajo osnovna varnostna pravila.
Izbira pravega dvigala za delo je ena od ključnih sestavin, pravi Elvin. Opremo dovolite le usposobljenim strokovnjakom, jih opremite z ustrezno osebno zaščitno opremo, dajte prednost vzdrževanju in zagotovite, da se izvajajo inšpekcijski pregledi na kraju samem za preverjanje lokacije električnih vodov, zakopanih kablov in težkega terena.
Združevanje najsodobnejših varnostnih rešitev s staromodno zdravo pametjo je odličen način za čim bolj varno delovanje dvigala.